Сучасний учень має у вільному доступі широкий перелік віртуальних засобів навчання, часом – занадто широкий, щоб правильно оцінити їх ефективність. Готуючись до уроку, сучасний учитель уже не повинен розробляти усі матеріали самостійно – методичні банки, а серед них – мережа Віртуальних кабінетів вчителів Мурованокуриловецького району - дозволяє вибрати ефективні розробки колег та поширити власні напрацювання. Поєднання цих двох процесів роботи учнів та вчителів у віртуальному просторі є ефективним засобом надання вільного доступу до якісної освіти. Вебінари, відео лекції, он-лайн тестування проводять як найпрестижніші університети світу, так окремі фахівці різних напрямків.
Он-лайн школа започаткована як інструмент запровадження засобів дистанційної освіти та може використовуватись у технології випереджуючого навчання. Така методика отримала у світі назву «flipped learning» (перевернуте навчання, ще зустрічається термін «перевернутий клас»), основна ідея якого полягає у тому, що діти мають змогу опрацювати теоретичний матеріал удома у комфортній для них обстановці та вдосконалити свої знання у класі шляхом обговорення проблемних питань та виконання практичних завдань з опорою на уже засвоєний попередньо матеріал.
Розробка теми – чи то окремого уроку, чи й окремого розділу, теоретична інформація якого не потребує довгого часу на опрацювання – покликана ознайомити учня з основною та найбільш суттєвою частиною теоретичного матеріалу, та практичні завдання з наступним тестом для виявлення рівня засвоєння даної теми. Для дітей, які бажають більш ґрунтовно ознайомитись даними по тій чи іншій темі, доцільно розмістити посилання на інтернет-джерела, які вважає корисними вчитель.
За пропозицією розробників, структура уроку он-лайн школи наступна:
- 1 блок. Теоретична частина, містить текстову інформацію, ілюстрації, діаграми, схеми, таблиці, відео додатки.
- 2 блок. Практична частина: завдання для виконання у зошиті для документального контролю та оцінювання, та питання для обговорення, відповіді на які учні залишають у коментарях до сторінки уроку.
- 3 блок. Тест, який учень виконує в он-лайн режимі.
Матеріали до уроку автори розробляють у вигляді текстового файлу Word, на основі якого адміністратор віртуального кабінету формують сторінку уроку. Якщо учитель хоче розмістити відеоматеріали, які завантажені на сервіс YouTube, необхідно у блоці теоретичної частини помістити адресу відеоролика (її можна знайти у стрічці, де ми бачимо адресу сайту, у той час, коли відеоролик відкритий до перегляду на вашому комп’ютері). Завдання до тесту можуть бути складені як тест множинного вибору (коли до питання надаються варіанти відповідей, серед яких вірний один), або з декількома варіантами правильних відповідей. Ключі до тестових завдань необхідно розмістити після тесту, щоб адміністратор сайту міг ввести їх коректно.
Готові розробки необхідно надсилати на електронну адресу методкабінету для розміщення на сайті он-лайн школи. З питаннями та пропозиціями, а також за допомогою у роботі з ІКТ просимо звертатись до вчителів інформатики району, які пройшли відповідне навчання на практичному семінарі, адміністраторів Віртуальних кабінетів та розробника проекту Заболотного Миколи Григоровича. Ознайомитись із зразками готових уроків можна за посиланням.
Он-лайн школа потребує цікавих матеріалів, які вважають доцільними саме практикуючі педагоги! Її запровадження – це шанс створити таке навчальне середовище, яке відповідає програмі і є доступним та зручним саме для наших учнів і нас, учителів. Як кожне нове починання, вона проходитиме різні стадії розвитку, які будуть успішними лише за умови творчого підходу усіх освітян.
|